No Limit
Muziekvereniging SMT vindt het erg belangrijk om kinderen kennis te laten maken met muziek in een orkest. Vanuit die gedachte is, in samenwerking met andere muziekverenigingen uit de gemeente Venray, in 2018 opleidingsorkest No Limit opgericht.
Als leerlingen ongeveer een jaar les hebben op een slagwerk- of blaasinstrument, kunnen ze lid worden van No Limit. Het opleidings-orkest bestaat uit leerlingen die een muziekopleiding volgen vanuit verschillende muziekverenigingen in onze gemeente. Er wordt gestart in een kleine samenspelgroep genaamd 2 No Limit. Hier leren ze de eerste basisvaardigheden van het samenspelen onder begeleiding van Simon Brecheisen. Daarna stromen ze door naar het opleidingsorkest waar ze kennismaken met de dirigent Jos Laarakker en het samenspelen in een grotere groep. Zo leren en ervaren ze hoe leuk het is om samen muziek te maken.
De samenstelling van het opleidingsorkest wisselt jaarlijks, aangezien er elk jaar nieuwe leerlingen bij komen, maar ook regelmatig leerlingen naar het orkest van de diverse muziekverenigingen doorstromen.
2 No Limit repeteert iedere vrijdag van 18.30 tot 19.15 uur en het opleidingsorkest van 19.15 tot 20.15 uur in Odeon te Venray.
Jaarlijks zijn er een aantal optredens en leuke uitstapjes.
Heb je vragen over het opleidingsorkest of wil je graag eens een repetitie bijwonen, dan kun je contact opnemen met Maud Kessels door hieronder bij “Bekijk ook” op de tegel Contact te klikken of mail naar Maud.kessels@smtoostrum.nl
TOT SNEL WANT SAMEN MUZIEK MAKEN IS LEUK…….